Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate

mandag 30. januar 2012

Farger og tapet

Har klikket med igjennom Klikk sin bildebank og funnet et hus jeg har forelsket meg helt i.
Er det ikke fiiint?




Foto: Ragnar Hartvig



Likte veldig godt denne stuen også
Foto: Per Erik Jæger



Denne fargen kunne jeg virkelig tenkt meg i stuen


Men hvilken farge kan det være???

Jeg vil ha en litt gråbrun farge, og har prøvemalt meg gjennom en hel stabel av prøvebokser. Eneste vi vet sikkert er at vi skal ha Lady sin supermatte Pure Color.

Konklusjon:
Matrix - for mørk
         New York -  for mye rødskjær
Macchiato - altfor lys
                      Valnøtt - hadde merkelig nok litt grønnskjær
Grå Harmoni - for grå
Grå skifer - for mørk
Muskatnøtt - for brun

Nå står vi igjen med to... Marrakesh og Mohair.
Blir det en av de mon tro? Er Marrakesh for lys? Er Mohair for mørk? Aiai.. valgets kvaler.
Vi må vel til slutt bare ta en sjans ;-)


Tapeten til spisestuen er ihvertfall innkjøpt, og står og venter i en kasse. Gleder meg til å få den opp på veggene!

Borge Khroma Sonata 402

Litt vanskelig å se på bildet, men den er hvit med sølvstriper. Utrolig lekker :-)






3 kommentarer:

  1. hvilken farge er på det nest nederste bildet? den gråe?
    Kan du svare meg på mail? j_broks@hotmail.com.

    Nydelig farge

    SvarSlett
  2. Hei:)
    Jeg er vel sikkert litt sent ute, men ville bare tipse deg om fargen "varm lin"
    den kan se ganske lik ut som på bildene over:)

    Ha en finfin helg :)

    SvarSlett
  3. ojj så visst ikke at inlegget var fra 2012 hehe;)
    Så bare kommentaren over var fra i sommer;)

    SvarSlett

Koselige kommentarer