Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate

torsdag 21. juni 2012

I går kveld...

...var det to ivrige Ikea-byggere i stuen :-)

Som mor til 'en av hver',
 altså en jente og en gutt,
blir jeg stadig fasinert av kjønnsforskjellene.


Gammelt bilde tatt med mobil
Eldste banditten var en skikkelig 'jente-jente' som liten.
Hvor kun kjoler og skjørt, rosa, lilla og masse masse glitter var aktuelt.
Høy prinsessefaktor med andre ord ;-)
Det har (heldigvis) dabbet litt av nå i åtte-ni års alderen ;-)

Hun var kjempekosete, og en skikkelig mammadalt *smelt*:-)
Det har *sukk* også dabbet litt av nå når hun er blitt større.

Hun har alltid vært veldg rolig, og lyer på et blunk.
Hun hadde full tilgang på mer guttete leker som liten, og en handy far med verktøy,
men det var og ble helt uinteressant.


Minste banditten derimot,
han er en skikkelig 'gutte-gutt'.
Og har med jente i hus, FULL tilgang på jente-ting.
Helt uinteressant!
Han er overhode ikke interessert i noe kos, og er en skikkelig pappadalt :-)
Det er biler og verktøy som gjelder.
Fly og helikopter.
Lastebil og gravemaskin.
Traktor og motorsykkel.
Helst med masse lyd.
Det er full fart.
Han er høyt og lavt,
 ALT skal bestiges,
og han har enda ikke skjønt hva nei betyr ;-)

Jeg, som ikke helt skjønte når andre klagde over ulydige barn, får endelig kjørt meg.
Hihi!
Og moro er det.
Alt har sin sjarm.
Og så utrolig fasinerende det er :-)

Klem
-Lykkelig mor-







1 kommentar:

  1. Hei!
    Jeg ble nesten litt rørt av innlegget ditt. Har to gutter selv, og jeg skal si deg det at min første lignet veldig i beskrivelsen på din jente.. hihi :) Han er mye mer følsom og rolig enn gutt nr to ! Eldstemann er i motsetning til din jente IKKE interessert i jenteting.. og ja, han er livredd for jentelus ;-D Men.. han kom liksom aldri i trassalder, så jeg fnyste også av foreldre som klaget over ulydige barn.. "har de ikke hørt om barn med egne meninger, liksom" Helt til gutt nr 2 kom.. holy djizus.. og som om ikke det var nok, så har minsten påvirket nr 1 til å bli en skikkelig fant! Så akkurat nå føler jeg at jeg trenger en liten jente for å balansere dette litt..hehe ;-D

    Utrolig fin blogg du har.. kjempefine bilder, go LEKKERT hjem! Soverommet deres er jo bare en DRØM!!!

    Bildet på bloggen min er kjøpt på skeidar!
    Tror jeg digger det...hihi!

    God helg

    SvarSlett

Koselige kommentarer