Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate

fredag 10. januar 2014

En liten oppsummering av året som gikk

 
I slutten av januar 2013
kom endelig den nye sofaen.
Sååå etterlengtet den var.
Hvit Karlstad hjørnesofa fra Ikea.
 
Litt skeptisk til hvit sofa...
må innrømme det.
Men har ikke angret ett sekund.
Trekkene kan jo vaskes!
*blunke*
 

 Jeg begynte i ny jobb,
 
 
og ble gravid sånn ca samtidig.
Obs!
Sånn kan det gå.
*knis*
Nå krysser vi fingre og bein for at vi får barnehageplass,
og at jobben fremdeles har bruk for meg til høsten igjen.
:o)
 
Mitt vakre oliventre
måtte gi tapt.
Fingrene ble ikke grønnere i år heller!
 
 
Påsken kom...
 
..og vi renoverte hoved badet.
 
 
Det var digg!!!
 
En del nye puter
har det selvfølgelig blitt
i løpet av året.
Til min kjæres stooore fortvilelse.
Han ser ikke helt behovet,
slik jeg gjør.
*knis*
 
Vi bygget seng til store banditten
Helt oppunder taket,
slik at vi fikk frigjort masse gulvplass.
Platen på undersiden med spotter mangler fremdeles.
*litt flau*
Men den står klar i garasjen.
Sofaen plukket hun faktisk ut helt selv.
*smile*
 
Det ble en våt sommer.
Det var i hvert fall stort sett regn hver gang vi hadde fri.
 
Likevel,
så fikk vi bygget et lekehus i hagen.
Det er litt mer ferdig enn her på bildet.
Garasjedører er komt på plass,
samt terrassedør, og en liten plattning utenfor.
:o)
Men innsiden sparer vi til kommende sommer.
 
Banditten sin sjørøver seng
ble avbildet på Foreldremanualen.
 
Og det var jo litt stas!
*rødme*
 
Jeg ble etter hvert ganske høygravid,
og dette 'nesting' fenomenet slo inn for fullt.
 
Jeg bare måtte male stuen lys grå.
Og det er jeg fremdeles ganske fornøyd med.
:o)
 
Den gamle peisen hadde gjort sitt,
og måtte vike plass for..
 
... dette nye vidunderet her.
:o)
 
Mannen i huset lagde også et nytt sofabord til stuen.
Love it!!!
 
Dobbeltsengen fikk nytt sengeteppe.
 
Gardinene kom på plass...
 
...og endelig
fikk vi opp skyvedørsgarderoben.
Yeay!
 
 Fødebagen sto klar i ukevis før termin.
Neida,
det var ikke så gale.
Men jeg er glad jeg var litt tidlig ute,
 
for akkurat som sin bror
 så meldte den aller minste banditten sin ankomst
17 dager før forventet.
Og selvfølgelig 4 timer og 16 minutter etter at
barnehagefristen gikk ut.
:o)
 
Siden har det gått i ett.
Og hun har satt oss på en del prøvelser.
Men vi prøver virkelig å nyte denne babytiden,
siden dette blir siste gang!
 
Nytt "møbel" i entreen ble også ferdig i høst.
Og veggene fikk et strøk med ny maling.
 
Her har gipsveggene fått samme farge som stuen.
Lyst og fint.
 
Så da gjenstår det å se hva det nye året bringer.???
:o)
Kan røpe såpass at det er en kjellerstue på gang.
Og kontoret er fylt opp med kasser fra Ikea.
Hva kan det være mon tro?
*blunke*
 
Ha en nydelig helg.
Klem
-Susanne-
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Vakkert hjem, å mange flotte koselige bilder:) Det er alltid så gøy å se tilbake på gamle bilder og se forskjellen. Vi forandrer stilen til stadighet:) ha en fin helg, søte deg! Klem Ann Elin

    SvarSlett
  2. Så flott årssummering, jeg ble nysgjerrig på masse ;)

    Håper dere får barnehageplass - og et fint 2014 frem til det!

    SvarSlett
  3. Herlig oppsummering av året som har gått, skal si dere har vært flinke, masse flotte bilder og ideer. Tusen takk for kjempe hyggelig hilsen på bloggen min:) Ha en kjempe fin uke!
    Klem

    SvarSlett

Koselige kommentarer